Alex Schulman är en lallare


Efter Schulmans extremt barnsliga artikel i aftonbladet  så var det en person som bestämde sig för att maila honom och tycka vad hon tycker om hans artikel.

Mailet fick även ett svar tillbaka som bara visar hur okänslig och oförstående Schulman är, han är helt intryckt i sitt egna tänkande att han inte ens kan förstå att det finns en värld utanför hans kära Stureplan.

Jag hittade detta på

http://opassande.se/index.php/2009/06/17/vad-som-helst-for-ett-gapflabb/

Inlägg och svar nedanför

***

GÄSTINLÄGG: Alex, jag har läst en artikel du skrivit i Aftonbladet den 13 juni. Den handlar om … ja, vad är det du försöker säga? Du gör ditt bästa för att förnedra en medmänniska och fortsätter sedan att förlöjliga människors seriösa samhällsengagemang.

Varför? I vilket syfte? För att vinna ett gapflabb?

Själv kände jag inte till din existens förrän jag läst din krönika i Aftonbladet. Jag har efter det fått förklarat för mig att du ägnar dig åt så kallad förnedringshumor.

Du tycks ha vissa problem med att förstå dig på de som röstat på Piratpartiet. Du skriver:

”De här människorna, vilka är de? Jag undrar så”.

Jag vill gärna skingra dina slöjor. Jag vill försöka svara dig, eftersom jag är en av ”de där människorna”. Jag är en kvinna som snart blir sextio. Jag har aldrig laddat ner någon teveserie eller någon film. Jag har ingen aning om hur man gör. Däremot har jag laddat ner Bob Dylans remastrade skivor från sextio- och sjuttiotalet. Känner du till honom?

Jag har också upptäckt en helt ny musikgenre, nämligen den portugisiska fadon, via nätet. Tyvärr finns inte gamla inspelningar tillgängliga på den kommersiella marknaden. Därför är jag oändligt tacksam för att jag har kunnat ladda ner denna musik genom att andra har delat med sig av sina skivsamlingar. Som jag tror du redan har förstått är det ganska svårt att placera in mig i kategorin ung, manlig datanörd.

Enligt dig har jag resonerat så här:

”Nej, jag skiter i det där om miljön och jag skiter i det där om ekonomisk kris och jag skiter i det där om framtida fred i Europa – jag vill att vi skickar svenskar ner till Bryssel som löser den här fildelningsskiten så att vi kan fortsätta att ta hem våra grejer gratis.”

Var har du fått det ifrån? Hur kommer det sig att du är så vilseledd? Eller är det bara det där gapflabbet som driver dig?

Så här är det: Häromdagen damp tidningen Pax ner i min brevlåda. Det beror på att jag är medlem i Svenska freds- och skiljedomsföreningen. Känner du till den? Det kanske inte är de stora rubrikernas rörelse, men jag kan försäkra dig att den genom tiderna har gjort mycket gott för att främja freden i världen. Rörelsens grundare fick Nobels fredpris 1908.

På sextiotalet läste jag bland annat Tyst vår av biologen Rachel Carson och något senare Hans Palmstiernas väckarklocka Plundring, svält och förgiftning. Känner du till dessa böcker?

Jag har troget röstat på Miljöpartiet alltsedan partiet grundades, eftersom klimatfrågan är en stor ödesfråga för mänskligheten. Jag minns hur miljörörelsen förlöjligades av etablissemanget, därför blev det ännu viktigare för mig att ge dem min röst då. Faktum är att det hån som då riktades mot Miljöpartiet är kusligt likt den vulgärpropaganda som nu riktas mot Piratpartiet. Och som du tydligen av någon avledning ägnar dig åt.

Allt för ett gapflabb?

Är du kanske skräckslagen för att någon ska ge sig på dig? Anfall är bästa försvar? Du verkar så liten, så liten…

När Internet stängdes ner i Kina, flabbade du då också? Eller vid massakern på Himmelska Fridens torg? Flabbar du åt nazisternas vulgärpropaganda mot judarna under hitlertiden också? Tror du Hitler hade uppmuntrat Internet om det hade funnits under hans tid? Eller det kanske du skiter i, bara du får din dagliga dos av gapflabb. Kan du överhuvudtaget förstå att din underliga form av humor kan bli ganska destruktiv? Vems ärenden går du?

Jag skulle kunna skriva en hel del om hur det kom sig att jag gav min röst till Piratpartiet, men om det är som du säger, att du verkligen har försökt förstå den här frågan, så ska jag inte slösa mer av min dyrbara tid på dig. Man ska inte slösa pärlor på svin.

Ett gott råd: Väx upp! Det är patetiskt och mycket sorgligt med människor som fastnar i en pubertal tillvaro. Och inte främjar de världsfreden och miljön, direkt.

/Mormor Anita

(Propaganda enligt Wikipedia: Syftet är inte att informera utan att påverka, och innehållet brister ofta i saklighet, och/eller är avsiktligt ofullständigt eller rentav falskt.)

PS I skrivande stund (kopierat från Sveriges Radios sajt):

“Mobilnätet i Iran är avskuret, inga sms har kunnat skickas sedan i fredags och flera internetsajter blockeras. Mikrobloggare som bland andra Persiankiwi använder proxyservrar för att kringgå censuren och håller världen underättat med minut för minut-uppdateringar på Twitter om vad som sker. Detta trots att polisen uppges gå till attack mot alla som ertappas med kamera eller laptop.”

Det är väl något att flabba åt, Alex! Det kan du säkert göra en grej av! DS

* * *

Alex svar till Anita:

Hej och tack för ditt mail. Gud, vad du verkar vara förträfflig! En människa av yppersta världsklass. Grattis till det.

Jag är säker på att det finns en hel del vettiga människor som röstade på Piratpartiet. Jag har ingen tillgänglig statistik, men det skulle inte förvåna mig om det kan handla om upp emot ett hundratal piratpartietanhängare som faktiskt har väl underbyggda resonemang för saker och ting. Alla är säkert inte begåvade som du själv, men I NIVÅ.

Men resterande piratpartister är ett jävla drägg. Människor som sitter och KRÄVER att få TA HEM FILMER GRATIS PÅ NÄTET. Vilka jävla idioter ändå.

Du kanske borde fundera på vilka människor du lierar dig med. Du som är så bra, menar jag. Du kanske borde fundera på det. Att det är du och en drös dårar som blir vansinniga över att någon ens vågar föreslå att man inte får fildela. Ska man gapflabba åt något så är det kanske åt dig.

Allt gott och hej då

Alex

Alex glömde visst en sak i mailet innan och skickade ett till:

Och att du lämnar miljöpartiet för ett parti som inte över huvud taget har ens tillstymmelsen till en plan för miljöfrågan – DÄR HAR VI GAPFLABBET DU TALAR OM.

HAHAHAHAHA

* * *

Kommentera

