2 veckors filmer


Veckorna är sega på filmer dels pga allt skit som släpps men också för att big brother tar upp en tid som man brukar kunna se film på så just pga detta så har jag alltså bara sett 10 filmer sedan den 24 februari.

Torsdagen den 24:e såg jag James Camerons överhype’ade Sanctum. Filmen var väl ändå helt okej, jag hade förväntat mig en typ av pluttinutt happy happy film men så vart inte fallet. Det var faktiskt en thriller med klaustrofobiska tendenser. Jag gav betyget 6/10 till denna film.

Lördagen den 26e kollade jag på filmen Psych:9 denna film skulle vara en typ av psykologisk skräckfilm med spöken. Det var minst sagt en besvikelse men vad kan man förvänta sig när man väljer en undermåttligt producerad film, den fick en 4/10 utav mig.

Sedan vart det ett långt uppehåll till Torsdagen den 3:e mars då vi valde att kolla på How Do You Know, detta är en chickflick visst det fanns roliga stunder med skämt som man skrattade åt men betyget dras ner utav alla drama sekvenser därimellan. Betyget vart 4/10 från mig just pga allt drama och pluttinutt scener. Men är du tjej kan jag garantera att du kommer älska filmen.

Veckan började se lite roligare ut när Tron: Legacy dök upp på fredagen den 4:e, filmen var underhållande och jag gav betyget 7/10. Det finns många ledtrådar till att det kommer bli en uppföljare men eftersom filmen underpresterade så ska man inte satsa pengar på det.

Även lördagen den 5e verkade bli rätt underhållande när man satte på The Green Hornet, underhållning med Seth Rogen, den hade mycket action och en hel del komedi helt i min smak. Betyget jag gav vart även här en 7/10.

Efter Green Hornet bestämde vi oss för att se en till film och det vart en riktig flopp film vid namn Bear, denna film hade inte någonting som var i närheten av trovärdighet. Filmen var dåligt producerad, regisserad och editerad. I en scen kan man se en ljudman klart och tydligt som sitter uppe i ett hörn. Att sedan 2 personer kan flippa upp en sidliggande SUV som om det vore ett IKEA-bord är beyond me. Det enda jag kan ge filmen cred för är att de faktiskt använde en riktig björn. Filmen fick 2/10 från mig.

När jag senare samma kväll satte på skräckfilmen Primal så hade jag inte direkt höga förväntningar från denna film, men jag vart faktiskt glatt överaskad den var en helt okej film så förvisso spårade ut lite i slutet och den hade sina plotholes men den fick ändå 6/10 från mig.

Tisdagen den 6e mars fick det bli ännu en chickflick och det vart nyhetskomedin Morning Glory, denna film hade förvisso sina roliga stunder men drogs ner av all drama och romans. Filmen fick 5/10 från mig.

Eftersom det är filmtorka så fick det bli en riktigt B-film med nyblivna intärnen Wesley Snipes på Torsdagen den 10e. Filmen vid namn Game of Death. Filmen hade en lovande handling och kunde blivit mycket bättre om de bara hade ändrat en del i post production. Scenerna var larvigt klippta vid slagsmålen och det fanns helt onödiga inzoomningar i ansikten samtidigt som en urzoomad bild visades i samma bild. Logiken att censurera bort brutna lemmar genom att helt enkelt byta kameravinkel och köra en stor knak ljudeffekt förstår jag inte. Filmen fick 4/10 från mig.

Under fredagen den 11e mars fick det bli familjefilm i form av Yogi Bear, filmen var väl okej…om man är under 12. Den hade sina roliga stunder och man kunde skratta en del men skämten var alldeles för förutsägbara och ärligt talat förstod jag inte riktigt vad Anna Faris höll på med. Av mig fick filmen 4/10 men har man barn så kan det vara en kul stund för dem.

kan skicka med en fan made alternative ending som många nog redan sett men den är iaf riktigt bra gjord.

Fredagen avslutade jag med att kolla på Exit Wounds en gammal action rulle med den gamle sjömåsen. Vad kan man säga det är en sjömåsfilm, Tom Arnold livar upp komiken lite men det håller ändå inte måttet, 4/10 fick den av mig.

Förklaring betygsystem:
1-3 = Håll er borta orka slösa tiden på sånt här.
4 = Detta suger fast det fanns några sekunder/minuters sevärt material.
5 = Fortfarande dåligt men om du verkligen inte har nått annat att se på så kan man kanske riskera 1½ timme.
6 = Mjäh inget jätte speciellt men det funkar och filmen har sina positiva stunder.
7-8 = Helt klart rekomenderat, kan man lätt se utan att må dåligt.
9 = Undarbar men inte perfekt
10 = Perfekt, guld, njutning hela vägen från början till slut.

Kommentera

